Thursday 2 November 2017

Garmin 510 Durchschnittlich Bewegte Geschwindigkeit


06-07-2014, 11:55 AM Soweit Probleme mit Garmin Connect gehen, ist dies eine sehr kleine, aber ich bin neugierig, was der Unterschied zwischen avg Geschwindigkeit und avg bewegte Geschwindigkeit ist. Auf GC eine neue Fahrt zeigt avg Geschwindigkeit als 15,3 mph aber die avg bewegte Geschwindigkeit ist als 15.4mph aufgeführt. Wie ich schon sagte, das ist keine biggy, aber meine Neugier hat das Beste von mir bekommen, also gebe ich diese Frage. Ich habe meine Edge 510 auf Auto Pause bei Null mph gesetzt, so scheint es mir die beiden Werte gleich sein sollte. Bin Imissing etwas Was ist der Unterschied zwischen avg Geschwindigkeit und durchschnittliche bewegte Geschwindigkeit Vielen Dank im Voraus 06-07-2014, 12:49 PM Durchschnittliche Geschwindigkeit ist Distanz geteilt durch die gesamte Aktivitätszeit. Durchschnittliche bewegte Geschwindigkeit ist Abstand geteilt durch bewegliche Zeit - das ist nützlich, wenn Sie die Auto-Startstop-Funktion verwenden, so dass Sie durchschnittliche Geschwindigkeit, die Sie tatsächlich Radfahren statt, wenn gestoppt mit einem Kaffee 06-07-2014, 03:10 PM Vielleicht Eine einfachere erklärung Durchschnittliche Geschwindigkeit ist die Kantenberechnung Durchschnittsgeschwindigkeit. Moving Average wird von GC unter Verwendung der Positionspunkte und der Zeit der Datenstempel, die in der FIT-Datei protokolliert wurden, berechnet. Powered by vBulletinreg Version 4.2.3 Copyright Kopie 2017 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechte vorbehalten. Updates amp Downloads am 4. Januar 2017 Verwenden Sie Garmin Express, um diese Datei zu installieren. WebUpdater Benutzer: Wenn Sie derzeit 2.20 Software haben. Nach weiteren Installationen der neuen Software-Version nicht nach weiteren Updates suchen. Die Installation zusätzlicher Updates installiert die falschen Textübersetzungsdateien auf dem Gerät. Trennen Sie das Gerät vom Computer und lassen Sie die neue Software installieren, bevor Sie WebUpdater erneut ausführen, um die korrekten Textübersetzungsdateien zu überprüfen und zu installieren, die unter zusätzlichen Updates aufgeführt sind. WARNUNG: Wenn diese Software auf ein anderes Gerät hochgeladen wird als das, für das es entworfen wurde, können Sie dieses Gerät nicht bedienen. Wenn Versuche zum Hochladen von Software fehlschlagen, müssen Sie das Gerät möglicherweise nach Garminreg zurückgeben. Änderungsverlauf Änderungen von Version 5.10 bis 6.10: Neue Funktion Unterstützung für LiveTrack Auto Start hinzugefügt. Änderungen von Version 5.00 bis 5.10: Neue Funktion hinzugefügt Varia Smart Bike Lights Unterstützung. Ein Problem wurde behoben, wodurch die Auto Pause-Funktion nicht pausiert wird, wenn GPS deaktiviert ist. Änderungen von Version 4.40 bis 5.00: Neue Funktion hinzugefügt Unterstützung für Varia Rearview Radar. Es wurde ein Problem behoben, bei dem die benutzerdefinierte Geschwindigkeit in Workouts falsch eingestellt wurde. Änderungen von Version 4.30 bis 4.40: Es wurde ein Problem behoben, bei dem die Auto Pause-Funktion den Timer falsch pausiert, wenn nur GPS als Geschwindigkeitsquelle verwendet wird. Verbesserte Segmentverfolgungsleistung, um das Auftreten einer falschen Aus-Segment-Erkennung zu reduzieren. Änderungen von Version 4.20 bis 4.30: Aktualisiertes In-Ride-Segment komplett Banner. Hinzufügen von Pfeiltasten zu der Segmentkarte, um In-Ride-Führer-Änderungen zu ermöglichen. Es wurden mehrere allgemeine UI-bezogene Probleme behoben. Änderungen von Version 3.50 bis 4.20: Unterstützung für Strava Live Segmente Um Rosva Live Segmente zu erhalten: Verknüpfe dein Garmin Connect-Konto mit deinem Strava Premium-Konto, lade eine Aktivität in Garmin Connect hoch, damit sie die neueste Firmware hat und synchronisiert Garmin Connect über Garmin Express oder Garmin Connect Mobile Erhöhte maximale Anzahl von Segmenten auf 100. Es wurde ein Problem behoben, bei dem Segmente unerwartet abgebrochen wurden. Es wurde ein Problem behoben, bei dem deaktivierte Segmente nach aktualisierten Leaderboard-Informationen von Garmin Connect aktiviert wurden. Es wurde ein Problem behoben, bei dem die automatische Pausenfunktion den Timer nicht korrekt unterbrochen hat, wenn der Benutzer aufhört zu bewegen. Es wurden mehrere allgemeine UI-bezogene Probleme behoben. Änderungen von Version 3.40 bis 3.50: Verbesserte Verbindungsstabilität mit Garmin Connect Mobile und festen Synchronisierungsproblemen. Mehrere Verbesserungen der Kursführung und der allgemeinen Kurserfahrung. Implementierte Verbesserungen für Drehmomentwirksamkeit, Pedalglätte und Zyklusdynamikdaten. Dies beinhaltet eine Korrektur für die Anzeige von Drehmoment-Effektivität und Pedal-Glätte-Daten in zusammenfassenden Seiten für links nur Power Meter. Es wurden mehrere Probleme mit Datenfeldern behoben, die falsche Daten anzeigen. Es wurde ein Problem behoben, bei dem die Zeitüberschreitung der Hintergrundbeleuchtung nicht beobachtet wurde, wenn der Edge an externe Stromversorgung angeschlossen ist. Es wurde ein Problem behoben, bei dem die Tastatur bei der Suche im Kurs-, Segment - und Workout-Menü nicht ordnungsgemäß angezeigt wurde. Zusätzlicher Akku-Prozentsatz zum Shimano Di2-Sensor über Seite. Änderungen von Version 3.20 bis 3.40: Neue Funktion Zusätzliche Segmentunterstützung. Um Segmente zu verwenden, gehen Sie zu connect. garmin, um Segmente zu finden oder zu erstellen. Verbinden Sie dann das Gerät über USB-Kabel mit Ihrem Computer und senden Sie die Segmente an Ihr Gerät. Sobald Ihre Segmente auf das Gerät heruntergeladen wurden, trennen Sie die Verbindung zum Computer. Dann drücken Sie die Ordnersymbol-Segmente, um auf die Liste der Segmente auf Ihrem Gerät zuzugreifen. Nach dem Senden von Segmenten auf Ihr Gerät, gehen Sie einfach durch sie zu testen, um auf die Erfahrung des Geräts zu testen. Neues Feature Added Edge Remote Sensor Unterstützung. Neue Funktion Shimano Di2 Sensor Unterstützung mit Dura Ace Fernbedienungen. Neue Funktion hinzugefügt Vector Cycling Dynamics Unterstützung, die Datenfelder und Datenerfassung für Power Phase (PP) und Platform Center Offset (PCO) hinzufügt. Verbesserungen des Höhenprofils, um die Daten an den Graphen anzupassen und die bevorstehende Erhebung beim Fahren eines Kurses oder Segments anzuzeigen. Eine Stopptaste auf der Kartenseite hinzugefügt. Diese Schaltfläche wird verwendet, um einen laufenden Kurs oder Segment zu stoppen und wird nur angezeigt, wenn eine dieser Funktionen verwendet wird. Hinzufügen von Anleitungen und Kursenwarnungen für Kurse. Diese können über die Menütaste in der rechten unteren Ecke der Kursliste aufgerufen werden. (Ordner-Symbol Kurse Menü-Taste) Feste Uploads über Garmin Connect Mobile. Telefonpaarungsinformationen wurden zurückgesetzt und müssen erneut eingerichtet werden. Mehrere Verbesserungen beim Höhenprofil vergrößern und scrollen. Bei der Verwendung von Back to Start wurde ein Shutdown behoben. Zusätzliche Optionen-Menüs für die Kurs-, Segment - und Workout-Listen. Zusätzliche Datei sucht nach Kursen, Segmente und Workouts. Zusätzliche Zeit AheadBehind und Distanz AheadBehind als konfigurierbare Datenfelder auf allen Timer-Loop-Seiten. Es wurde die Möglichkeit hinzugefügt, Segmentkarten-Datenfelder zu bearbeiten. Änderungen von Version 3.10 bis 3.20: Es wurde ein Problem behoben, bei dem Aktivitäten nicht immer gespeichert werden sollten, wenn das Gerät sofort nach dem Rennen ausgeschaltet wird. Als Ergebnis dieser Änderung können längere Aktivitätssparmaßnahmen festgestellt werden. Änderungen von Version 3.00 bis 3.10: Es wurde ein Problem behoben, bei dem Einstellungen und Aktivitätsdateien unerwartet gelöscht wurden. Änderungen von Version 2.90 bis 3.00: Änderungen für die Fertigung. Änderungen von Version 2.80 bis 2.90: Es wurde ein Problem behoben, bei dem die Distanz bei einem Kurs nicht korrekt berechnet wurde. Wiederhergestelltes Höhen-Zoom-Skalenverhalten, wie es in 2.70 war. Es wurde ein Problem behoben, bei dem ANT-Sensoren bei der Suche nach einem neuen Sensor deaktiviert werden. Entfernt (-) Zeichen aus dem Abfahrfeld Feld in Fahrgeschichte. Aufnahme von Einstellungen zu Aktivitätsdateien hinzugefügt. Änderungen von Version 2.70 bis 2.80: Neue Funktion hinzugefügt VIRB Remote Support. Die Fähigkeit hinzugefügt, den SRM-Leistungssensor automatisch ein - und auszuschalten. Bei der Erstellung von Fahrradprofilen mit der Sprache, die auf Portugiesisch eingestellt ist, wurde ein Shutdown behoben. Ein Problem mit Smart Recording wurde behoben. Verbesserte Verbesserungen an Virtual Partner UI. Ein Problem mit der Batterie-Datenfeldanzeige wurde behoben. Verbesserte Verbesserungen bei der Überprüfung der UI bei einem Kurs. Änderungen von Version 2.60 bis 2.70: hinzugefügt Vector Power Sensor Unterstützung. Verbesserte Leistungssensor-Einstellung und Kalibrierung. Verbesserte Karten - und Höhenprofil-Zeichnungsgeschwindigkeit. Verbesserte Kursberechnung und Navigation. Verbesserte Turn-Review-Aufforderungen. Es wurde ein Fehler behoben, bei dem ein falscher Batterieanteil angezeigt wird. Unterstützung für Drehmoment-Effektivität und Pedal-Glätte-Leistungsdaten-Metriken hinzugefügt. Änderungen von Version 2.50 bis 2.60: Verbesserungen zum Schutz gegen ANT-Sensor-Ausfälle. Verbesserte Kursnavigation. Verbesserte Back to Start. Fixed TCX-Datei-Konvertierung. Änderungen von Version 2.30 bis 2.50: Verbesserte Leistungsdatenerfassung. Fixed Problem verursacht das Gerät nicht wieder zu ANT-Sensoren nach dem Verlust der Verbindung. Zusätzliche Unterstützung für Herzfrequenz-Diagramm Datenfeld. Hinzugefügt Trainingspläne Unterstützung. Verbesserte Höhenaufnahme. Verbesserte Sichtbarkeit der Seitenansicht. Fixed 30 Sekunden vertikale Geschwindigkeit durchschnittliche Datenfeld. Problem mit Telefonverbindungen behoben. Verbesserte Kompassseite. Aktualisierte Power Zone-Standardwerte und zusätzliche Funktionalität, um auf Standardwerte zurückzusetzen. Eingeschränkt ein Software-Update von stattfinden, wenn die Batterie unter 10 Kapazität ist. Hinzufügen von Tasten und Verknüpfungen zu Fahrrad - und Aktivitätsprofilen vom Startbildschirm aus. Das Wetter-Symbol auf der Seite "Verbindungen" hinzugefügt. Viele Verbesserungen der UI gemacht. Aktualisierte Übersetzungen. Änderungen von Version 2.20 bis 2.30: Systemanforderungen IBM-kompatibler PC mit Windows XP oder höherem Betriebssystem und einem verfügbaren USB-Port. Garmin Edge 510 In-Depth Review 7. Januar 2013 Stier von Ray Maker Der Garmin Edge 510 ist der Garmins neuesten Radfahren GPS-Computer zu holistisch verfolgen und verwalten Sie Ihre Radsport-Workouts und Rennen. Es zielt darauf ab, auf den Edge 500 zu bauen, der vor etwa drei Jahren veröffentlicht wurde. Ich habe das Gerät schon seit einiger Zeit benutzt und habe eine ziemlich gute Vorstellung davon, wie es sich nicht nur um den älteren Edge 500, sondern auch um die anderen Einheiten auf dem Markt stößt. Ist diese 329-Einheit ein Upgrade über vergangene Einheiten, vor allem bei 75 Prämien und wie können die neuen Konnektivität und Social-Sharing-Funktionen ausarbeiten Lets tauchen ein, um herauszufinden. Weil ich über meine Rezensionen transparent sein möchte Garmin schickte mir eine endgültige Produktion Edge 510 Einheit zu testen, obwohl, war es beta betreten und freigeben Kandidaten-Firmware. In den neuen paar Wochen schicke ich sie zurück zu Garmin und gehe dann aus und bekomme meine eigene (um in der Lage zu sein, in den Kommentaren Abschnitt auf der Straße zu unterstützen). So einfach ist das. Sorta wie Wandern in Wildnispfaden verlassen nur Fußspuren. Wenn Sie meine Rezension nützlich finden, können Sie eine der Amazonas oder Clever Training Links von dieser Seite zu helfen, zukünftige Bewertungen zu unterstützen. Schließlich, am Ende des Tages im Auge behalten Im wie jeder andere regelmäßige Athlet da draußen. Ich schreibe diese Bewertungen, weil ich inhärent eine neugierige Person mit einem Technologie-Hintergrund, und so versuche ich und sei so komplett wie ich kann. Aber wenn ich etwas verpasse oder wenn du etwas kennst, das nicht ganz jive lass mich einfach wissen und ich bin glücklich, dass es alles aussortiert wird. Auch weil die Technologie-Welt ständig verändert, versuche ich und gehe zurück und aktualisiere diese Bewertungen als neue Features und Funktionalität hinzugefügt werden oder wenn Bugs behoben sind. Also mit diesem Intro, lass uns in die Dinge einsteigen. UnboxingComponents: Ich erhielt eine endgültige Produktionseinheit, allerdings ohne die Einzelverpackung. Als solche, zu diesem Zeitpunkt habe ich nicht eine volle Unboxing, um Ihnen zu zeigen, aber wird diesen Abschnitt mit einem ordnungsgemäßen Unboxing aktualisieren, sobald ich eine Box auf Unbox bekomme. Das heißt, lasst uns einen Blick darauf werfen, was du in der Kiste findest. Zuerst die Einheit selbst: Der Edge 510 ist ein bisschen chunkiger als der Edge 500. der Ill vergleiche im nächsten Abschnitt. Sie können sehen, dass es in vielerlei Hinsicht wie ein Edge 800 oder 810 aussieht, mehr als die Edge 500. Die Touchscreen-Einheit verfügt über drei physikalische Tasten. Der erste Knopf befindet sich auf der linken Seite. Diese Taste dient auch als leichten Zugang zu den Licht-Display-Optionen, Lock-Screen und Zugriff auf Sensor und Smartphone-Konnektivität zu überprüfen. Die zweite und dritte Taste befinden sich oben. Die linke linke Taste dient zum Erstellen eines Lapintervalls. Während die unten rechts-Taste zum Starten und Stoppen (sowie Pause) ist. Der Bildschirm selbst ist ein resistiver Touchscreen, was bedeutet, im Gegensatz zu Ihrem Handy-Bildschirm, können Sie Handschuhe auf sie verwenden. Sein ein vollfarbiger 176 x 220 Pixel Bildschirm. Wenn man es umkippt, wie alle neueren Garmin Edge Radsportcomputer, teilt es die Vierteldrehkupplung: Diese Vierteldrehkupplung ist kompatibel mit dem enthaltenen Haufen von Montierungen. Innerhalb jeder Edge 510 Box werden zwei Mounts und ein Haufen von Gummibändern. Unten, ist ein Mount und nur ein kleiner Haufen von Bands: Diese industriellen Stärke Gummibänder haben mehr als bewiesen ihre Haltbarkeit, und haben ziemlich viel zum Standard in Fahrrad-Computer zu Lenker-Konnektivität in den letzten Jahren. Darüber hinaus ist das Gerät kompatibel mit 3rd-Party-Mount-Zubehör, die krank Detail am Ende der Überprüfung (einige wirklich coole Optionen gibt). Der Edge 510 wird mit einem Mini-USB-Kabel aufgeladen, das im Lieferumfang enthalten ist. Dies kann entweder in einen USB-Port des Computers oder in die mitgelieferte Steckdose gesteckt werden. Beachten Sie, dass dies Mini-USB ist und nicht Micro-USB (was bei Mobiltelefonen heute üblicher ist). Schließlich, als Teil der Edge 510 Kit, youll auch diese kleine Lanyard bekommen. Es verbindet sich mit dem Edge 510 wie ein Gepäckanhänger, das man dann mit irgendetwas verbinden kann (Fahrrad, Person zum Wandern, etc.). Damit können wir die Größen dieser Einheiten vergleichen. Größenvergleiche: Viele Leute hätten erwartet, dass ein Edge-500-Nachfolger in der gleichen Größe und Formfaktor wie der Edge 500 sein würde. Aber überraschend war das nicht der Fall. Der Edge 510 ist ein bisschen größer als der Edge 500 und nur ein Haar kleiner als der Edge 800Edge 810. Zuerst starten wir mit einer Aufstellung aller großen GPS-fähigen Radsport-Einheiten auf dem Markt heute: Heres das gleiche Blick von oben, um Tiefe zu sehen: Wenn wir uns in diesem Segment auf die beliebtesten Einheiten auf dem Markt verkleinern, können wir die Größen deutlich sehen: Wie Sie sehen können, ist der Edge 510 definitiv wesentlich größer als der Edge 500. Mit Blick auf das Seitenprofil ist die 510 etwas tiefer (höher) als die 500. Natürlich, mit der extra Größe kommt ein größerer Bildschirm als der Edge 500: Insgesamt ist die Größe des Edge 510 in einem Etwas ungünstiger Ort als 500 Nachfolger. Die Hauptbeschwerde des Edge 800 war, dass es ein bisschen matt war. Während die 500 war weitgehend als eine ziemlich gute Passform gesehen. Also für die 510, um mehr auf die 800810 als die 500, es ist ziemlich viel aus dem linken Feld. Das Quarter Turn Quick Mount System: Das Quick Mount System wurde vor etwa drei Jahren mit dem original Edge 500 eingeführt. Das System ermöglicht es, schnell eine Halterung an Ihren Lenker mit zwei Gummibändern zu befestigen. Dann knackt die Edge-Einheit einfach mit einer Vierteldrehung des Gerätes in den Mount ein. Edge-Einheiten kommen mit einer Tasche von zwei Halterungen und einer Tonne Gummibänder (von verschiedenen Größen). Darüber hinaus können Sie kaufen eine andere Box von Halterungen und Bands für 9. Ein ziemlich gutes Geschäft. Wie bereits erwähnt, befestigst du zuerst die beiden Gummibänder an den Lenker, wobei die kleine Gummi-Halterung befestigt ist: Danach steckst du einfach die Edge-Einheit in die Halterung um 90 Winkel ein und biege dann nach rechts (oder links) Schließt ein: Das ist es. Ziemlich einfach. Heres ein schnelles Video Ich stelle zusammen, wie es funktioniert: Fürchte dich nicht, diese Gummibänder sind industrielle Kraft und ziemlich robust. Ich habe diese Dinge in den letzten Jahren auf eine Menge von Fahrrädern und Orten gebracht und habe noch einen zu brechen (oder von jemandem zu hören, der einen bricht). Touchscreen: Im Gegensatz zum Edge 500 ist der Edge 510 Touchscreen aktiviert. Die primäre Verwendung für den Touchscreen navigiert durch Menüs und Seiten oder stellt Konfigurations - und Anzeigeoptionen fest. Das Gerät verfügt noch über physikalische Tasten für Lap, StartStop und Power. Im Gegensatz zu einem typischen Handy-Touchscreen ist der Edge 510 ein resistiver Touchscreen, was bedeutet, dass auch bei nassen Fingern oder Handschuhen es immer noch gut funktioniert. Wie schon früher gesehen, ist der Bildschirm auf dem Edge 510 wesentlich größer als der Edge 500. In der Tat hat er mehr gemeinsam mit dem Edge 810 Bildschirm als der Edge 500. Sein nur ein Touch-Bit kleiner als der Edge 810 Bildschirm. Es behält die gleiche Farbauflösung wie die Edge 810. Nun, im Gegensatz zu Ihrem Smartphone, youll finden, dass die Antwort ist nicht ganz so schnell auf die Edge-Einheiten. Aber ich habe festgestellt, dass für was ich es für, es macht den Trick. Immerhin versuchst du nicht, Angry Birds beim Radfahren zu spielen. Für die meisten Menü Swiping verwandte Aktionen, finde ich es einfacher, die Updown-Pfeile auf dem Bildschirm auf der Unterseite angezeigt werden: Vielleicht ist der coolste Trick, die von der Edge 800 auf die 510 und 810 übertragen wurde, ist die Möglichkeit, einfach halten Sie eine Daten Feld (während im regelmäßigen Zyklus-Modus), um das Datenfeld auf der Fliege zu ändern: Während theres wahrscheinlich Hunderte von Fotos in dieser Überprüfung des Touchscreens, ist es ein bisschen einfacher, einfach zu zeigen, es Ihnen stattdessen über Video. So habe ich ein schnelles Video zusammengestellt, das eine grundlegende Navigation durch die Menüs und die grundlegenden Funktionen zeigt: Natürlich, angesichts seines Winters jetzt, Im Reiten mit Handschuhen auf. Viele fragen sich, wie gut diese Touchscreens mit Handschuhen arbeiten. Also habe ich sie aus dem Winter-Handschuh-Koffer geworfen und ein kurzes Stück mit verschiedenen Kanten mit dem Edge 510 geschossen. Diese decken den Gamut von Ding-Radhandschuhen zu großen Handschuhen ab: Schließlich lasst uns anschauen, wie es funktioniert Regen. Wohnen in einem Klima, wo es scheint, jeden Tag zu regnen, es muss einfach im Regen funktionieren (sowohl Display - als auch Touch-Funktionen). So dankbar war das leicht zu testen. Wie erwartet, funktioniert es genauso normal. Ich will hier ein schönes Regenvideo hochladen. Es ist vernünftig, dass Sie manchmal nicht möchten, dass der Touchscreen auf Berührung reagiert. Zum Beispiel, sagen Sie, dass Sie es in Ihre Back-Jersey-Tasche werfen (manchmal mache ich das, wenn ich nur reiten wollen, aber immer noch aufnehmen es für später). In diesem Fall können Sie den Bildschirm (Touchscreen) sperren, indem Sie den Netzschalter auf der linken Seite antippen. Von dort aus drücken Sie das Schloss-Symbol. Um den Bildschirm zu entsperren, drücken Sie einfach den Netzschalter und dann das Sperrsymbol. Beachten Sie, dass dies nicht die physischen Tasten (LapStart-Stop) nur den Touchscreen sperren. Ich verstehe das Denken in einen Touchscreen für den Edge 510. Aber ich denke, ich bin nur überrascht, wie groß der Touchscreen ist. Ich hätte es vorziehen, die gleiche Größe wie die Edge 500 zu halten und etwas Ähnliches mit dem Touchscreen auf dem Motorola Motoactv zu finden. Oder sogar eine Schwarz-Weiß-Variante wie auf der FR610 (laufende Uhr) gefunden. Das heißt, während Im normalerweise kein Fan von Touch-Screens in athletischen Geräten dieser funktioniert gut und macht mir keine Probleme. Der Schlüssel ist, dass sie die physischen Startstopp und Lap-Tasten, die die häufigsten Tasten für die meisten Menschen, vor allem beim Atem schnappen und müssen schnell treffen Runde in einem Intervall. Handy-Integration: Vielleicht ist die einzige größte Veränderung der Edge die Integration von Handy-Integration. Dies ist das erste Mal, dass Garmin die Integration zwischen ihren eigenständigen Radsportgeräten und dem Handy beinhaltet. Zuerst sahen wir die Integration zwischen den eigenständigen Fitnessgeräten und dem Garmin Fenix. Der Edge 510 nimmt das auf eine neue Ebene. Die Fenix ​​konzentrierte sich vor allem auf das Herunterladen von Kursteilnehmeraktivitäten aus dem Telefon. Während der Edge 510 einen Schritt weiter geht und den Live-Standort - und Fitness-Sensor-Tracking sowie Wetterinformationen hinzufügt. Lässt uns in den Hauptbereich tauchen. Beachten Sie, dass dies ab 7. Januar 2013 ist. Sein plausibles, dass sie neue Funktionen und Funktionalität im Laufe der Zeit hinzufügen (in der Tat, Id erstaunt, wenn sie nicht). Wie diese Features hinzugefügt werden, fügen Sie sie in die Überprüfung wie gewohnt hinzu. Die Garmin Connect App und Basic Pairing: Garmin hat ein neues iPhone und Android App eingeführt, um eine Verbindung zu den Edge-Einheiten herzustellen. Angesichts der Namen ist Garmin Connect, anstelle von Garmin Edge App, Ive gotta glaube, das ist nur der Beginn einer längeren Konnektivität Geschichte zwischen Handys und Geräte für das Unternehmen. Die App ist kostenlos und kann aus dem iTunes App Store heruntergeladen werden (na gut, es wird in Kürze). Theres auch eine Android-Version, die auch verfügbar sein kann, obwohl ich hatte nur Zugriff auf die iPhone-Version. Sobald Sie es installiert youll müssen Sie es mit Ihrem Garmin Connect-Konto konfigurieren. Dies ist der Schlüssel, um in der Lage zu sein, Informationen aus Garmin Connect zu ziehen und neue Workouts Informationen hochzuladen. Danach musst du den Edge 510 an dein Handy anschließen. Youll dies über das Bedienfeld Einstellungen und dann im Bluetooth-Bereich. Zur gleichen Zeit, auf der Edge 510 youll gehen Sie in die Einstellungen gt Bluetooth-Bereich und ermöglichen auch die Paarung des Gerätes. Sie können das Gerät nur an ein Telefon anschließen. Aber Sie können mehrere Geräte an mehrere Telefone paaren. Der ganze Prozess dauert nur einen Moment. Anschließend, wenn du deine Edge 510 einschaltst, melde dich automatisch mit deinem Telefon. Und eine Spalte Sekunde später youll erhalten eine Benachrichtigung auf Ihrem Handy, dass die Edge-Einheit fragt, um es zu verbinden: Mit diesem, das ist alles bereit zu verwenden. Live-Tracking ermöglicht es einem deiner Völker, dich zu verfolgen. Oder vielleicht viele Völker. Innerhalb der Verfolgung erhalten Sie Ihren kleinen blauen Punkt auf einer Karte, sowie Ihren vergangenen Track und Ihre aktuellen ANT-Sensordaten (CadenceHeart RatePowerSpeed) sowie Informationen wie die gesamte Aktivitätszeit und die durchschnittliche Geschwindigkeit (und das Tempo für Läufer). Um es zu aktivieren, wählen Sie LiveTrack aus der App aus, entweder auf der App-Seitenleiste oder unter My Device. Auf diese Seite gelangen Sie auf diese Seite, mit der Sie den Namen der Aktivität sowie die Empfängerinformationen konfigurieren können. Für Empfänger können Sie dort E-Mail-Adressen platzieren oder einfach nur aus Kontakten ziehen. Itll halten die gleichen Namen gespeichert, so dass Sie nicht wieder eingeben müssen sie jedes Mal. Für Facebook und Twitter, itll nutzen Sie Ihr Standardkonto. Für Twitter, Ill fordert Sie für welches Konto zu verwenden (wenn Sie mehrere haben). Ansonsten nutzt man einfach das standardmäßige, integrierte Konto: Damit bist du bereit zu beginnen Jetzt, was kühl ist, kannst du die Einladungen vor der Zeit senden. Ich habe es etwa 10-15 Minuten vor meiner Fahrt gemacht, meistens so kann ich bestätigen, dass sie ausgegangen sind (ich sende immer einen zu mir). Die Aktivitätsverfolgung wird eigentlich nicht beginnen, bis Sie die Starttaste auf Ihrem Edge 510 drücken (um die Aufnahme zu starten). In der Zwischenzeit drücken Sie die Start LiveTrack-Taste, um zumindest das Telefon bereit zu empfangen. Mit diesem, youll erhalten eine Benachrichtigung auf Ihrem Edge 510: Weiter, Zeit zu verfolgen. Gehen Sie voran und starten Sie Ihre Fahrt als normal. Sobald Sie das getan haben, werden die Daten mit dem Streaming auf die Website beginnen. Ive festgestellt, dass manchmal die erste Minute oder zwei ist verzögert, und dann scheint es aufzuholen. Das Refresh-Intervall ist alle 30 Sekunden, aber itll-Backfill-Daten von diesen 30 Sekunden. Heres, wie es aus einem normalen desktoplaptop Webbrowser aussieht: Du kannst auf die Karte zoomen und auch von der Satelliten - zur Plain-Map-Ansicht (von einer anderen Session) hin und her tauschen: Youll sehen die Spur mit 5- Meilen-Marker, die dann hervorgehoben werden können, um mehr Informationen über die letzten fünf Meilen zu bekommen. Persönlich, Id mögen es, dieses kundengerecht zu sehen. Zum Beispiel zeigen Sie jede Meile, oder zeigen Sie die Runden, wie von der Einheit selbst definiert (der Athlet). Wenn Sie von der metrischen Überzeugung sind, können Sie die Einheiten unten ändern. Zusammen mit der Sprache: Apropos Boden, entlang der unteren Hälfte des Bildschirms ist ein Diagramm, das Pop-up und zeigen Sie Ihre ANT-Sensordaten. Es zeichnet die gesamte Fahrt in Echtzeit und hält die ganze Sache während der Fahrt angezeigt. Sie können auf einen beliebigen Punkt klicken, um mehr Informationen über diesen Datenpunkt zu erhalten: Eine coole Funktion, die sie beinhalteten, war, dass Sie zwischen Geschwindigkeit (Radfahrer metrisch) und Tempo (ein Läufer metrisch) umschalten können: Endlich, am oberen Sieben haben Sie Ihre Summe Fahrzeit und durchschnittliche Statistik. Ein Aspekt, den ich gern habe, ist, dass es nicht die Stillstandzeit, entweder die Fahrzeit oder die durchschnittlichen Stats beinhaltet. Zum Beispiel, wenn ich bei einem Eis-Shop Mitte Fahrt zu stoppen, das ist nicht zählen gegen mich an alle von euch. Wirklich, du weißt es nie. So wie ich es mag. Von meiner Prüfung war die Akkulaufzeit ganz gut hier (auf meinem Handy). Ich habe festgestellt, dass ich über einen 7-9 Treffer pro Stunde Tracking (iPhone 4s) bekomme. Denken Sie daran, seine nicht mit GPS des Telefons, nur der Edge. Automatisches Workout-Upload: Dieses ist ein kleines bisschen schneller und einfacher zu erklären als Live-Tracking. Nach Beendigung deiner Fahrt können deine Trainings automatisch in Garmin Connect hochgeladen werden. Diese wird zuerst über die Handy-App konfiguriert und dann für alle zukünftigen Fahrten gespeichert: Sobald Sie dies tun, sobald Sie die Save-Taste nach Beendigung einer Fahrt drücken, werden sie über Ihre Handy-Datenverbindung an Garmin Connect übertragen. Wieder, wie die Speicherung auf dem Gerät, ist die Größe der Dateien sehr klein (in der Regel etwa 100KB über die Größe des Ladens einer Web-Seite oder zwei), so wird es nicht eine Delle Ihre Datenpläne. Nachdem das Gerät den Upload abgeschlossen hat, bekommst du eine Benachrichtigung auf deinem Edge 510: Außerdem sehe ich es dann in der Garmin Connect App: Es ist definitiv eine ziemlich coole Feature, aber ich wünschte, Garmin hat einen Connector zu anderen Diensten ( Dh StravaTraining Peaksetc), um dies auch hinter den Kulissen zu machen. Das ist rockin. Die Hinzufügung von Wetterinformationen auf dem Gerät selbst ist neu in der Edge-Aufstellung. Wie die anderen Features in diesem Abschnitt, hängt es von Handy-Konnektivität. Um es zu aktivieren, gehts voran und schalte das Wetter-Symbol auf On aus der Garmin Connect App ein. Die App enthält auch die Wetterinformationen. Sobald Sie das Wetter aktiviert haben, sehen Sie das kleine Wetter-Symbol auf dem Edge 510 (aufgerufen durch Drücken der Power-Taste zu jeder Zeit): Wenn Sie auf diese Schaltfläche klicken, gelangen Sie auf diese Seite, die Ihnen Ihr aktuelles Wetter zeigt: Sie können Dann drücken Sie den Pfeil nach unten, um die nächsten Stunden im Wert von Wetter zu bekommen. Leider nur drei Stunden wert. Es sagt Ihnen die Temperatur, Windrichtung und Geschwindigkeit und Niederschlagsänderung. Wenn du auf das Informationssymbol klickst (sieht aus wie ein I), bekommst du irgendwelche Wetterwarnungen. In meiner Zeit mit dem Gerät, Ive noch einen Fall zu finden, wo ein Wetter Alarm generiert wird, was ein Beta-Bug sein kann. Im Gespräch mit dem Ingenieurteam, theres 84 verschiedene Fälle, in denen ein Wetteralarm bei Wetter erzeugt werden könnte, das einen Radfahrer beeinflussen würde. Wetterinformationen können für einen Radfahrer sehr praktisch sein. Allerdings ist die Art und Weise, wie es derzeit auf der Edge-Einheit vorgestellt wird, es nicht wirklich für mich. Lassen Sie mich erklären. Das Wetter wird von einer nahe gelegenen Wetterstation gezogen. In den meisten Orten ist dies wahrscheinlich innerhalb von etwa 30 Meilen oder mehr. Für die meisten Radfahrer bedeutet dies, dass das bevorstehende Wetter wahrscheinlich berücksichtigt wird (d. H. Es ist heiß, oder es könnte regnen). Es bedeutet auch, dass es mich nicht beeinflussen könnte. Für die meisten von uns tut wirklich lange Fahrten (d. h. 50-120 Meilen), wird das Wetter ändern und bewegen sich über den Lauf der Fahrt. Zum Beispiel, wenn wieder in DC Id oft reiten die volle Länge der Skyline fahren 110 Meilen am Wochenende. Das Wetter könnte buchstäblich von sonnigen bis schrecklichen Gewittern in einer ziemlich sicheren Zeit. Aber oft habe ich nur die Gewitter an meiner Seite angeschaut, als sie mich verkörpert haben und mich nie berührt haben. In diesem Szenario hätte der Edge eine Warnung ausgelöst und mir erzählt, dass ich im Moment geregnet habe. Was wäre viel nützlicher gewesen, wenn der Edge Ihre Route (die es potenziell weiß) und überlagert es mit dem aktuellen Wetter Radar Bilder. Du weißt, so ähnlich wie das (das Grün ist eine Regenwolkenschicht aus Radarbildern, die rote Linie zeigt meine Courseroute): Nun wäre das nützlich gewesen. Ich hätte eine Entschlossenheit machen können, dass mein aktueller Weg mich in Schaden genommen hat und etwas getan hat. Ansonsten fühle ich, dass die Information nur so gut ist. Ich denke, es kommt alles auf die Tatsache, dass diese Funktion erfordert ein Handy. Als solches sollte es etwas Besseres tun als mein Handy (da muss ich mein Handy tragen, um es zu benutzen). Es sollte mir etwas echt nützlich geben. Ansonsten ist es nur noch flusen Suchen und laden Sie Kurse: Das ist wohl das zweitbeste Feature hier, hinter LiveTrack. Dies ermöglicht Ihnen, nach einem gespeicherten Courseroute aus Ihrem Garmin Connect-Konto zu suchen und es an Ihre Edge-Einheit zu drücken. Jetzt verlangt dies, dass du den Kurs online erstellt hast. Aber es bedeutet, dass Sie den Kurs schnell über Ihren Computer erstellen können und dann mit einer Presse senden Sie es an Ihren Edge drahtlos (über das Telefon). Kurse sind im Wesentlichen Strecken zu folgen. Sie können auf Straßen folgen oder freier sein. Sobald Sie einen Kurs in Ihrem Garmin Connect-Konto erstellt haben, öffnen Sie die App und wählen Sie Kurse aus. Itll bevölkert eine Liste aller Ihrer Kurse, die du jemals auf Garmin Connect erstellt hast: Alternativ kannst du sie auch auf einer Karte ansehen: Sobald du einen Kurs ausgewählt hast, kannst du den Kurs durchsuchen und herumstoßen. Dann können Sie wählen, um an Gerät zu senden an der Unterseite: Sobald Sie das tun, itll senden Sie es an Ihre Edge-Einheit. Es dauert in der Regel ca. 5-10 Sekunden, je nach Länge des Kurses. Damit wird der Kurs dann zusammen mit deinen anderen Kursen im Kursbereich unter dem Ordnersymbol auf dem Hauptbildschirm gefunden: An diesem Punkt kannst du den Kurs wie normal fahren. Beachten Sie, dass der Kurs bei LiveTracking nicht angezeigt wird, sondern nur Ihre aktive Route. Suchen und Herunterladen von Workouts: Diese Funktion funktioniert identisch mit der Kurse. Workouts sind vorgegebene Trainingseinheiten, die Sie im Voraus auf Garmin Connect einstellen. Sobald ich ein Workout erstellt habe, kann ich in die Garmin Connect App gehen und dann meine Trainings dort hochziehen: Dann, genau wie in Kursen, kann ich es an mein Gerät schicken: Das dauert nur ein paar Sekunden und ist komplett fertig Gerät: Workouts (beide heruntergeladen über Telefon, sowie die über USB-Kabel) sind beide aufgerufen unter dem Ordner-Symbol, und dann unter Workouts. Sobald du es hochgezogen hast, hierher, wie es aussieht: Ich wünschte, es wäre ein einfacher Workout-Schöpfer App als Teil davon aber für die Schaffung von Workouts. Leider, mit dem Garmin Website von einem Telefon und versuchen, ein Workout zu schaffen ist wie stechen sich mit Kettenblättern. Fähigkeit, Aktivität Geschichte zu suchen: Schließlich ein letztes Element, das verfügbar ist innerhalb der App die Möglichkeit, Ihre Vergangenheit Geschichte zu sehen. Das zieht von Garmin Connect, also wenn du irgendjemand bist, der andere Sportgeschichte hinauflädt (wie zB Laufen oder Schwimmen), seht ihr das auch dort. Von hier aus können Sie dann die Details der Aktivität, einschließlich Karten und Diagramme, sowie Runde und Zusammenfassung Informationen (es gab besondere Fahrt hatte eine Menge Stillstand). Darüber hinaus können Sie alle sozialen und TweetFacebookTextE-Mail es an alle Ihre gucken. Das hängt die Handy-Funktionalität sehr gut ab. Ich denke, es ist ein guter Anfang, aber ich freue mich darauf zu sehen, wie sie das erweitern können. Aktivitäts - und Fahrradprofile: Der Edge 510 stellt ein neues Konzept vor Aktivitätsprofile, mit denen Sie Einstellgruppen für eine gegebene Variante des Radfahrens erstellen können. Die Idee hier ist, dass Sie verschiedene Datenfelder für das Rennen haben, wie Sie trainieren, und verschiedene Felder noch einmal für so etwas wie ein Indoor-Trainer. Aber seine mehr als nur Datenfelder, seine auch Einstellungen um Warnungen, Auto-Runde und vieles mehr. Lass uns eintauchen. Sie können bis zu fünf verschiedene Aktivitätsprofile erstellen. Youll geben jedem Profil einen Namen (i. e. Race, Train, etc), sowie eine Farbe. Diese Farbe wird während des Edge 510 getragen, wenn Sie es verwenden, um Menüs und Kanten hervorzuheben. Eine nette Berührung eigentlich. Innerhalb dieses Profils erstellen Sie Trainings-Seiten. Trainingseiten werden dann mit Datenfeldern ausgefüllt. Es sind die Datenfelder, die Sie sehen, während Sie Radfahren: Ich gehe in schmerzhafte Details über jede Daten-Seite und Feld, das Sie wählen können, später in der Überprüfung. So well just keep exploring activity profiles for now. You can configure alerts here. Alerts can be configured for Time, Distance, Calories, Heart Rate, Cadence, Power, and Speed. Take for example, a time alert this would alert you every 10 minutes. This is useful for a pseudo-nutrition alert. Alternatively, distance alerts doing the same thing. Note that this is different than auto-lap, which Ill talk about in a second. This is merely a Hey, FYI, youve just cycled another 5 miles. Youve also got power alerts, which are tied to power zones that youve configured elsewhere. In addition to alerts, you can configure Auto Pause. Auto Pause will pause the units recording feature when you drop below a given speed threshold. You can accept the default speed thresholds, or customize them. This is most useful if youre doing a fair bit of city riding with lots of stops starts. Makes it hands free. I personally dont use this setting because if I forget to turn off my GPS during a drive home from a ride, itll start recording the trip. And Garmin Connect still doesnt have any way to edit ride data (some 3rd party sites and apps do however). Next theres Auto Scroll. This simply scrolls through your various data pages, one after another, at a predefined speed: Slow, Medium, Fast. Lastly, theres Start Notice. This is a notification that will let you know that even though youre moving, your Edge isnt recording. This is done to prevent a scenario where you stop to fill a water bottle, but forget to start recording again. You can configure this setting to notify you once (how I have it configured), or to keep on annoying you. Ok, Activity Profiles complete. For me, Ive created one for the trainer, one for training, and one for race. For example in the Trainer one, I dont care about things like elevation so those get tossed out. Next up bike profiles. Bike profiles allow you to allocate ANT sensors, bike weight, crank length, and wheel size data to a given bike. Bike profiles have always been on the Edge, but this expands them further. Up to ten bikes in fact. When you create a new bike itll first ask you the name: Then you can go ahead and choose an icon for it. Theres a few to choose from: Next up is the weight. I usually dont bother to fill this in, but if you want to you can: You can also specify wheel size, or just let the Edge take care of it next time youre outdoors. Itll do so automatically after just a few hundred meters, by using GPS (assuming you have a speed sensor on as well). Youll notice theres crank length in there. Thats an interesting data field, as its driven by needs from the Garmin Vector team to know this information. As you finish up, youll be able to attach ANT sensors to each bike. You can add ANT SpeedCadence sensors, as well as ANT power meters. The unit does not support Bluetooth sensors. As you pair them, youll be able to search for sensors nearby, or you can manually override it and enter the ANT ID in yourself: For example, the new SRAM Quarq Cinqo power meter has the ANT ID written on the outside of it making this easy if you find yourself in a group ride situation and forget to pair in advance. With everything created for the bike and the activity profile, well be back on the main page. Its here that you can tap leftright on the names of the bikes up top, and the names of the activity profiles down below. As you do so, itll change the screen colors so you quickly note which profile youre in: With everything set, lets move on. Courses and Virtual Partner: The Edge 510 supports the ability to follow a predefined course. Courses in the context of the Edge 510 are effectively breadcrumb trails though, and differ from that of the 810, which allows routable information. Meaning that the Edge 510 doesnt know that there are things called streets, trails or even rivers. It simply follows a series of connects dots that form up a route. You can create courses online through with Garmin Connect, which is street and river aware. Then, you can transmit it down to your Edge 510 via the Garmin Connect phone app, or via PC with a USB cable as covered before. Once its loaded, the unit will tell you when youve gone off-course. Additionally, you can pull up a compass at any time to assist with navigation: The map window can also be displayed which will show the course. Though be aware that it wont show anything other than a blank slate behind it meaning, you wont see streets or the like. Only the Edge 810 has that. The 510 will just show you where youve been, and the breadcrumb trail of where youre supposed to go. Courses on the Edge 510 can be a bit trying, but once you figure them out, they arent too bad in a pinch. This is one area where I feel like the connection to the phone is really a let down. While the 510 didnt necessarily have to have mapping on it, it could have met half-way with phone-connected mapping. Meaning it would have required a data internet connection (whereas the 810 doesnt). In addition to following courses, you can also compete against a Virtual Partner. The Virtual Partner is a predefined virtual cycling man that goes a set speed. Your progress against that goal is then measured and shown in real-time displaying how far ahead or behind that goal you are: Creating and riding workouts: You can create workouts for the Edge 510, which are prescribed parameters to follow while riding. Normally these are a bit scripted, usually in chunks, and against set values such as heart rate, speed, power, cadence and others. This sorta replaces having a coach inside your head for the ride. I find it easiest to create the workouts online with Garmin Connect. It allows you to simply drag and drop chunks of the workout and specify the goal youd like for each segment. You can easily create repeating intervals as well. To get them on the Edge 510, youll go ahead and sync via either the phone app (see earlier section on how to do that), or via your USB cable connected to a computer: Once on the Edge 510, youll start a workout via the folder icon. As youre riding, itll alert you if youre overunder the goal for that particular segment of the workout. I regularly use this functionality during races to serve as a reminder to keep within a given zone. I usually take my race plan and then translate it into a workout to download. This helps to ensure I dont forget the different components of the workout when my brain is operating less efficiently during a race. Training Indoors: The Edge 510 works just as well indoors as out. Considering thats where I do the majority of my training, its also where Ive spent a lot of time lately with the 510. Now, in order for the Edge to by of any use indoors, youre going to need some ANT sensors connected to it. Otherwise, its just a really expensive stopwatch. Of course, these same sensors also work outside to enhance the data there too. Typically, most folks use an ANT speedcadence sensor to gather speed and cadence information. These are normally about 30-40. Now, speed indoors on a trainer is a semi-useless metric. Thats because it doesnt prove anything. Rather, I can make the speed on my trainer be 8MPH or 30MPH, all without changing my effort (or wattage), instead, simply by changing gears. So keep that in mind when youre trying to compare trainer rides. The cadence sensor will give you cadence information both inside and out though, so its sorta two for the price of one. Alternatively, you could go the route of a power meter, which will give you wattage information both inside and outside as well and is a much better indicator of progress when used correctly. The 510 supports any ANT power meter. More on that in the power meter section. For myself, Ive created a separate Activity Profile for the trainer, because I dont care about things like elevation or map data while on the trainer. This allows me to remove those data pages (well, hide them). Youll still want to turn off the GPS manually when indoors. You dont need to per se, but some older apps dont correctly interpret the speed sensor data, and instead use the GPS data (which would show roughly 0). So, its best practice to disable that: Dont worry, itll automatically turn on the next time you turn your unit on (this is done so you dont forget). You will get elevation data indoors whether you like it or not, which is a bit funky sometimes. So thats something just to be aware of. Other than that, all of the other non-GPS functions will continue to work indoors, and your data will be recorded just like outdoors. On-Device History and Personal Records Feature: The Edge 510 contains two types of history within the unit. First is general ride history, including details about every ride on the unit from where you went to your heart rate and power data. The Edge 510 has about 9.5 MB of free space on it for workouts. And with a 1hr workout (with GPS, ANT HR, Cadence, Speed, and Power) taking up about 100 KB, it means that youve got about 95 hours of rides on it before you need to upload. To access the history menu, youll need to dive into the training folder area. This is simply accessed by hitting the little folder icon on the main page. Note that for reasons unclear to me, you can no longer access any history information while mid-ride. This is a change from pretty much every Garmin device ever created. From there, youve got a few options. But the one youre looking for is Rides, which effectively translates to History. Then you can choose either the Last Ride, or All Rides. If you selected all rides youll be able to scroll through a list of rides by date and then select one. After selecting one, youll see a number of options, such as summary information, a map, elevation, and laps. You can also create a course based on a route, right from the phone. The course isnt uploaded to Garmin Connect however, so its just for this one device. Though, you could simply upload the workout to Garmin Connect (which happens anyway), and then push a course back down to the device. A bit counter-intuitive, but it works. A course allows you to re-race against yourself, or just to follow the same route. In addition to ride history, the second major area is Personal Records (PRs). These are PRs as recorded by the device, and not those stored in Garmin Connect unfortunately. PRs tend to be categorized such as Longest ride, Highest power, Most Ascent, etc and a PR notification is displayed immediately upon completing (Saving) a ride: That bottom right option you see above allows you to remove a PR from the list (i. e. a car ride). Again, these are fairly limited in that they dont pull from your Garmin Connect history which is really too bad, especially given the connectivity is there to do so. Uploading data to Garmin Connect via PC: While most people will probably now just upload via the phone (I covered that up above in the phone integration section), you can still upload data via PC and a USB drive. To start, youll take the mini-USB cable that came with the unit, and connect it to your PC (or Mac) and the Edge 510: With that complete, navigate to Garmin Connect. where you can sign in (or create an account if you havent). Once you do so, click the Upload button in the upper right corner: Once youve pressed that, it may ask you to install the Garmin Communicator plug-in. This isnt required, but it will make things quicker and cleaner. After that, youll go ahead and ensure that it says Edge 510 as the selected device. This usually happens automatically. Then, you can choose whether to upload all new activities, or select specific ones. Honestly, just choose all new activities it will automatically determine which ones are already uploaded for you. Itll then read the activities on your unit, and upload those that havent yet been uploaded: From there, youll be given a list of your uploaded activities. You can simply go ahead and click View Details to view details about that activity. Once thats done, youll be on the activity detail page: The map at the top can be toggled between map view and satellite view. As well as between Google and Bing Maps. This page shows you the full details of your activity. As you scroll down, youll find graphs for each one of the different data sensors you may have had connected, such as heart rate, cadence, or power. On the left, youll see summary information about the ride including the Training Peaks TSSNPIF metrics if you set your FTP ahead of time and had a power meter attached. On the graphs, you can click a given point to see more information about that selection. Additionally, you can expand the graph and then zoom into a specific section or chunk of the workout: Finally, you can click the Splits tab to go into detail about each one of your splits. These are the ones that are created when you press the Lap button, or, if you have auto-lap enabled. Theres quite a bit more to Garmin Connect than just the activity information. For example, you can pull up a listing of all past activities, both in list mode, as well as summary mode: And, if you track health (weight) information, you can pull that up as well. Probably the most useful aspect of Garmin Connect though to me is planning rides. Its sorta like MapMyRide in that respect you can search any of the millions of other activities that users have created, and then send that route back to your Edge 510. See the routes section up above for more info on that. Of course, if you use a 3rd party application instead, you can always export out the activities as either GPX or TCX formats both of which are widely supported on essentially every training log site on the internet. While Garmin Connect is a good simple platform, it can be a bit basic for anything more advanced than simple analytics (though it is rockin for creating workouts and courses). Personally for analyzing my ride I use Training Peaks (online), and then on the desktop I use Sport Tracks and Golden Cheetah . Power Meter Support and Details: Power meters enable a cyclist to measure their power output as theyre riding. Power output is typically measured in watts (wattage), and usually ranges between 100 and 300w for most riders during a normal ride. By using wattage instead of speed, the cyclist is able to remove environmental factors such as wind or terrain to determine a more valid representation of how hard they were working. For example, a cyclist could easily push 225w at 8MPH into a heavy wind, but then turning around, a cyclist could do 25mph on 130w with the wind. By using wattage you get a better idea of how hard someone was working (or wasnt). Most times cyclists use straight wattage when casually comparing themselves to others (i. e. I pushed 300w). But in reality, when more scientifically comparing cyclists you need to utilize wattskilogram which is your wattage divided by your weight (in kilograms) to create an even playing field. This helps to give a clear picture who is a more capable cyclist, regardless if one person is 250lbs and another person 108lbs. The Edge 510 supports ANT power meters, which is just about every power meter on the market except the Polar power meters. The Edge 510 does not support Bluetooth Smart power meters because the Bluetooth chip utilized in the Edge 510 is not Bluetooth 4.0 and thus not Bluetooth Smart capable. There are a number of power meters on the market today, with different measurement points. For example, at the rear wheel hub youve got the PowerTap, and then moving up to the crank spider youve got ones such as the Quarq, Power2Max, and SRM. Additionally, on the crank arm itself you have the StageOne power meter. And finally, at some point in the future youll have the Garmin Vector and Brim Brothers Zone measuring on the pedalscleats. To pair a power meter, youll go into your bike profile and then under the ANT Sensors section, youll click the little dumbbell icon, which is for power meters. Within that, youll utilize the slider to enable the power meter searching, and then click Search which will actively locate a nearby ANT power meter. Note that if youre pairing in the presence of others, youll probably have to wander a bit away from them, as itll find multiple devices. Once its paired youre good to be friends again, but during the initial pairing process, youd rather be home alone. Once the power meter is paired, youll be able to go into sensor details and calibrate it. You should always calibrate your sensor at least once before your ride and again about 10-15 minutes into the ride. Most power meters are impacted by temperature drift. And while some have implemented automatic drift mechanisms, others havent. Note that if you do know your ANT ID, you can manually enter that in as well. The latest Quarq power meters actually have it written on the outside of the device handy for pairing in group ride situations. Once youve got it paired, its time to look at your data field options. Theres a ton of them in the power section: Check out the full listing within the data fields section in a bit. For my riding, I prefer to use both 3-second (3s) and 30-second (30s). The reason being that 3s is far more useful than instant-power (which fluctuates too much), and 30s is great for trending. But, you can configure it any number of ways. Heres a fairly power-focused screen I put together: There are a few other settings you should configure. One is validating that Zeros are included in your recorded file. By default, thats the settings, but some folks exclude it. You dont want to do that as some older software apps dont correctly interpret it for normalized power. Additionally, I also set my cadence zeros to be included. This is just a personal preference thing. One critical item is to ensure that youve set the recording rate to One-second. For some reason, the default on the 510 is Smart Recording, even with a power meter: Finally, some power meters (primarily crank or pedalcleat based) also can display leftright power. The Edge 510 does support those additional data fields. Above in the chart youll see some fields labeled balance, these are ones for leftright capable power meters. Once youve added one of these data fields, youll typically see the leftright power shown as a percentage (i. e. 57-43), which is showing the distribution of power between your left and right leg: Post-ride, once you upload, youll also see this same information presented in graphical form on Garmin Connect: In addition to leftright power displayed on Garmin Connect, youve also got your normal power displayed as well in graph format: And finally, along the left is your TSSNPIF information, as well as ride summary and ride average information: Lastly, remember that a power meter is an incredible tool but its ultimately just that a tool. You still have to put in the work and follow some form of a plan (ride or otherwise) to make them truly valuable. Otherwise theyre just expensive accessories. Display and Device Customization (i. e. MetricStatueetc): The Edge 510 has far more display customization options than the Edge 500 did. If we look first at the backlight, you can configure it to automatically turn off after a set time period (i. e. 30 seconds), or just have it stay on forever (my preference). If you want to adjust the backlight, you can do so by tapping the power button. You can see the slider of brightness there: If you want to display raw GPS coordinates, theres about a hundred ways to do so. I painstakingly wrote them all up in my Garmin Fenix review. and theyre pretty much the same here. If theres something youd like me to double-check drop a note in the comments. Perhaps my favorite new feature in customization is the ability to set different metrics as different display types. For example, I can set the distance metric to display in kilometers, while keeping the temperature displayed in fahrenheit. Ziemlich cool. In addition to customization of display preferences, you can also customize your various zones such as heart rate zones and cycling power zones. You can do this on the device itself, or you can do it on Garmin Connect. I find that doing it on Garmin Connect is way quicker than trying to type them in on the tiny screen. Once in your profile, under Training Zones, youll be able to set them. Then from there, just click Send to Device along the left hand side and this window will pop-up allowing you to send it to your device. It only takes about 1 second for it to send them over. Note that having the same power FTP set on your Edge unit as TrainingPeaks (3rd party app) is critical if you plan to have the various TSSIF metrics display be identical on both the device as well as later on in Training Peaks or even Garmin Connect. As long as the FTP number is the same, youre good to go. I talk more about that above in the power meter section. Data Fields and Data Page Options: Ive outlined in depth above within the Activity Profiles section how to modify data fields and data pages. This section is mostly just reference on all the data fields that are available within the Edge 510. The Edge 510 supports 5 data pages, with up to 10 fields per page (identical to the 810). Additionally, there are semi-configurable pages such as the map (for courses) page and the lap summary page (Update: From what I can tell, the Lap Summary page never made it to the production release, thus is not included.) Heres the full listing of data fields as of January 7th, 2013: Updating Firmware: The Edge 510 supports updatable firmware, meaning that as Garmin adds new features and fixes bugs, you can quickly update the firmware. During the beta cycle Ive updated my unit a handful of times, and thankfully, each time almost all of the settings were saved. Of course, thats always subject to change. To update the firmware, youll use the WebUpdater client, which connects to the device and then pulls down a small firmware file (generally about 10MB). After thats done youll simply disconnect the USB cable and turn back on the unit. Itll take about 3-5 minutes for the firmware update to complete. Once thats done, youre good to go. Running with the Edge 510: If youre a cyclists that primarily cycles but runs occasionally, you may wonder how well the Edge can work in a pinch for running. The answer issorta works. See, none of the Edge lineup have added Pace as a metric to the data fields. Which means that you cant see your pace in normal running terms (i. e. 7:10mile or 3:40kilometer), instead, youll have to see it in MPHKPH, like cycling. This is unfortunately because many of the other units now do thisexcept the Garmin cycling devices. Perhaps some day thatll change. That said, the biggest trick to running with your Edge 510 is to grab the 18 quick release kit. This kit is intended for the Garmin Forerunner 310XT 8211 but actually works perfectly for the Edge 510 as well. Thats because both units use the same quarter-turn mount system. To use the Edge with it, simply slide it in the strap and lock it tight. The positive news here is that itll actually go lengthwise with your arm, rather than poking out at a 90 angle: With that, youll use it just like you would cycling. You could create a separate Activity Profile for Running, and maybe remove some of the cycling-metrics (i. e. take out power, etc). The usefulness here is that if you stash your cell phone in an arm band, you can run with it and get location tracking information. For me, what Ive been doing is actually stashing both units in a small Spibelt . They fit just fine together. That way I get tracking info via the Garmin site. Of course, at this point you might as well just use a different app but at least this way youd still get heart rate information via the Edge to the site. And, on the site, they were kind enough to allow you to switch back and forth between Average Speed, and Average Pace a runners metrics. And you can change the graphs at the bottom to show pace too. Sweet The only downside is that the splits are still displayed as 5KM5Mile chunks: Heres another view of a run I did with it. In fact, I did a lot of runs recently with it as it allowed me to see how well the tracking was working. Like I said earlier, its not optimal, but it does work. And its clear that by having the pace metrics on the graph, Ive gotta believe similar technology for running watches is in the cards down the road (though, I dont think well see that before summer). Weight Scale Integration Functionality: The Edge 510 adds weight scale integration functionality, which means that it can receive weight and body fat information from ANT enabled scales. To start the process, youll go into the menu and navigate to the Weight Scale function: Then, tap it to begin searching for the scale: Depending on which ANT scale you have, youll either have to kick itstep on itor wait for it. Do whatever you normally do for the scale to wake up. Once thats ready and its finished its blinking, step on it and weight yourself. After youve done that the weight and body fat information will be transmitted to the Edge 510. That information is then recorded and stored on the device. The next time you upload an activity, itll transmit that information to Garmin Connect (only via USB however, not via phone): These metrics are then displayed within Garmin Connect in the health section: Theres a handful of ANT scales on the market today. They start at about 80, and go into prices many times that. Below in the 3rd party accessories section I outline some of the options. Accessories (Garmin Branded amp 3rd Party): Theres a ton of accessories that are compatible with the Edge 510. Ive talked about a lot of them already throughout the review, but heres the roundup. Garmin Branded Accessories: This Edge 510-only accessory keeps your Edge from flying off whatever youve tethered it to. Not so much used for cycling, as for other activities such as hiking and the sort. I used the tiny hex-wrench to pull the band through. Its surprisingly difficult otherwise. 2) Box of Edge quarter-turn mounts: Should you have more bikes than two (the amount of mounts included in the box), you can pickup a second box of Edge quarter-turn mounts. This accessory box includes two full mounts and enough rubber bands for a small army: Please, try not to tie up your little kid brother with all the extra rubber bands. 3) Garmin Forward Mount The long-awaited Garmin forward mount. This bar mount supports both the Edge and Forerunner units, though it does take a hex wrench to change orientation. While this is a nice sturdy mount, Im just not a fan of it because it takes a hex wrench to change the orientation, unlike some 3rd party options. The Garmin branded forward mount cost 40. 4) Garmin ANT Heart rate strap This ANT soft strap is included in some Edge 510 bundles. It measures your heart rate and transmits that information back to the Edge 510. You can display that information in beats per minute (BPM), or any number of other metrics. Check out the data fields above for the full listing. 5) Garmin ANT GSC-10 Speedcadence sensor This ANT speedcadence sensor allows you to measure speed and cadence whether indoors or out. Indoors itll use a magnet on your rear wheel which measures your speed (also works outside in a tunnel). And cadence is measured the same way, with a magnet on your crank. Both pass by a small sensor that sits in between. This information is then displayed both on the unit, as well as available for later analysis. The GSC-10 costs roughly 35. but do check out some of the other options out there, as I tend to prefer those instead (see down below). 6) Garmin Edge soft-shell case: This soft-shell cases protects your Edge 510 in the event you throw it off your bike at oncoming traffic. In theory at least. Ill have hands on time with one tomorrow morning and will post some updated pics then, until now, heres the official pictures: 3rd Party Accessories: While there are plenty of solid Garmin accessories that are compatible with the Edge 510, the vast majority of ANT accessories out there are not actually Garmin branded. Instead, they are made by some of the more than 300 companies that make up the ANT ecosystem. Without question, the most expensive ANT accessory you can buy is the power meter. These units can stretch into the thousands of dollars. Power meters typically display wattage, which is a measure of your power output. There are a number of players on the market today. The cheapest is the Stages Cycling power meter (coming up later this month) at about 700, and the most expensive is SRM at about 2,100 (starting). Probably the most popular (in terms of sales) is the CycleOps PowerTap, which is roughly around 1K depending on which model you choose. Heres a few ANT power meter reviews Ive done: (The Power2Max review should be up in the next week) In addition to the above direct force power meters (DFPM), there are also those power meters that dont directly measure your power output. Instead, they attempt to guesstimate it using other known values. These tend to be cheaper, but also tend to be more inaccurate. The 3rd party Edge mount scene has exploded in the past year, with tons of new entrants. Depending on where you are in the world, youll find options from cheap knockoff 5 Edge mounts, to more expensive ones. Personally, Ive been using the Barfly mount as of late, because its compatible with both the Edge and the Forerunner lineup: But theres tons of options out there. This Slowtwitch thread is sorta the epicenter for mounts. Ive detailed this quite a bit above, but the Edge 510 is compatible with ANT enabled weight scales, including both those that measure weight-only, as well as weight amp body fat. The Tanita BC-1000 transmits both weight and body fat, but these days I prefer the simpler 80 Lifesource scale (used to be 110, now cheaper), even though it only measures weight. This is primarily because of the display on the unit, and because its only 80 (instead of 300). 4) SpeedCadence sensors Theres a ton of really cool ANT speed and cadence sensors out there. Personally I use the Bontrager Quick Release variant (combo sensor), because it works the same way as the Edge mounts, just a simple industrial strength rubber band allowing me to quickly move it around. The Girl on the other hand uses the Bontrager Duotrap with her Trek bike. This module fits into a hole in the side of the bike, gathering both speed and cadence: 5) Other ANT Heart Rate Straps: In the event you already have an ANT heart rate strap (either from a previous Garmin unit, or any other companies), theyre full compatible with the Edge 510. Just ensure it has a little ANT logo on it. Note that Polar straps are not compatible with ANT, and thus, not compatible with the Garmin 510. Additionally, if you have a Suunto heart rate strap, they use private-ANT, and not ANT, so they arent compatible either. USAT (USA Triathlon) Official Ruling on using LiveTracking during events: I reached out to USAT Commissioner of Officials Charlie Crawford late last night to get some clarification on the allowances of a device such as the Edge 510810 with LiveTracking enabled with a cell phone. I outlined four scenarios. Some of them cover the Edge 510810, and others cover future scenarios that the Garmin team could enable down the road. Heres what I asked: 1) Using a cell phone to provide one-way live tracking of a rider (i. e. locationspeeddistanceHRcadenceetc8230). Scenario: Cell phone sits in jersey or saddle bag and passively provides location info to family and friends. 2) Using a cell phone to provide two-way communications between an athlete and someone outside the race (i. e. text messagingphone calls). Scenario: Rider pulls out cell phone and textscalls others. 3) Using a cell phone in conjunction with a bike computer on handlebar (i. e. a Garmin unit) to provide one-way live tracking of a rider. Scenario: Rider has cell phone in jersey or saddle bag, which communicates wirelessly to their bike computer on handlebar. Communication is one way, transmitting positionathlete data from bike computer to phone to friendsfamily. No inbound communications. 4) Using a cell phone in conjunction with a bike computer on handlebar to provide two-way communications (i. e. Coach could send message to rider to 8216rider harder8217, without athlete having to touch cell phone, via bike computer on handlebar). Scenario: Rider has cell phone in jersey or saddle bag, which communicates wirelessly to their bike computer on handlebar. Rider is streaming ride data in real-time, and friendsfamilycoaches can communicate back to rider, which appear on screen in front of them (not on cell phone in saddle bag). Here was his response: The answer to questions 1-4 are all Not Legal. We have made exceptions to the carry rule only to allow someone to make an emergency call while off the bike or not making forward progress on the run. Modern smart-phones are also personal audio devices and are forbidden by Articles 3.4i, 5.8, and 6.3. Charlie Crawford, January 6th, 2013. A bit of a bummer for those hoping to use this in long-distance events. Though, technically, the Ironman branded (WTC) events dont necessarily follow the full set USAT rules. My thoughts on the Edge 510: While the Edge 510 is an interesting differentiator compared to the Edge 500 I feel that its a bit of a device without a clear market. At 75 to 125 more than the Edge 500, Im not sure its bringing enough new features to the game. When you boil it all down, youre essentially getting some basic cell phone connectivity and activity profiles. But, thats at the cost of the unit being substantially bigger than the small and light Edge 500. At 75-125 more, that means you could simply pickup a ANT adapter can get the same functionality for between 40 and 60 on your cell phone (from Garmin no less). Now it is true that the tracking is free on the Edge 510 unlike tracking with the Garmin Fit app which costs 5 a month. So over time that would add up. But there are plenty of apps out there with tracking for free. From Garmins perspective, they believe that the new Activity Profiles are also of benefit to high performance racers. And while I agree, I certainly dont agree its worth 75 more. Sure, it has touch screen, but Im not seeing that as a true benefit here. Its just a different way of interacting with the unit. But most of all, the Edge 510 is a disappointment in what it cant do. Bluetooth: Garmin made the virtually unforgivable selection of going with Bluetooth 2.1. In doing so, the unit will never be compatible with the host of new Bluetooth Smart sensors flooding onto the market all of which require Bluetooth 4.0 (its a chipset thing, not a software thing). This means that there cant be connectivity to any new Bluetooth Smart heart rate straps, speedcadence sensors, power meters, or other items. Further, they couldnt expand into areas such as connectivity to Bluetooth Smart trainers like the Wahoo KICKR. How cool would it have been if you could control resistance on your trainer from the Edge Simply cant happen now. They could and should have placed a full Bluetooth 4.0 chip in there (not just Bluetooth Smart like in the Garmin Fenix watch), which would have still been compatible with legacy smart phones as well as new Bluetooth Smart sensors ( Small Technology Sidebar: Bluetooth 4.0 allows one to connect to both legacy Bluetooth devices as well as newer Bluetooth 4.0 only devices, like Bluetooth Smart. Cell phones released in the last year or so have a full Bluetooth 4.0 chip thats backwards compatible with any older devices. These chips are usually more battery dependent, but share the same battery drain as Bluetooth 2.1. Meanwhile, Bluetooth Smart is a subset of Bluetooth 4.0. It requires a Bluetooth 4.0 capable phone. The Garmin Fenix uses a Bluetooth Smart component, which means it must have a phone that supports Bluetooth 4.0. Whereas the Edge 510810 use a standard non-smart Bluetooth 2.1 chip. This neither saves battery, nor provides access to Bluetooth Smart accessories.) Some will speculate that perhaps Garmin went with a non-Bluetooth Smart compatible chip in order to slow adoption of Bluetooth Smart devices, in favor of ANT (which they own). The problem is, I think itll actually only serve to reduce their market share (Garmins) in this market. Garmin is facing a huge battle against cell phones as head units (including cycling), and by limiting itself, it only serves to isolate it further from the reality that consumers want both . It had a golden opportunity to bridge the gap and be the only device on the market that could do bothinstead fell off the bridge. Weather: Yes, the unit displays weather. But the detail of the weather data is pretty much useless in my mind. It pulls from weather stations that can be upwards of dozens of miles away. Why couldnt the unit have shown weather radar information overlaid onto my route Or the weather map on my screen I cant tell you the number of times Ive been out for 100 mile rides and seen dark clouds in the distance. The opportunity to have my known course with the precipitation information overlaid onto it would have been awesome. Instead, it just shows me the super basic tempcloudysunnyrainy information in hour chunks for three hours. My phone already does that (and it has to be in my pocket anyway). I just dont see the value add here. I see potential, but failed execution. Live Tracking: Live tracking on the Edge 510 is a cool feature, no doubt. But ultimately, its hamstrung by the fact that it has to have a cell phone connected to it. They really should have leveraged the GTU10 technology to include that within the Edge 510 allowing upload of data in real-time, without a cell phone. In talking with Garmin, the concern was that products like the GTU10 are just now getting into some countries (for example, Brazil) due to regulatory slowness. While I understand that concern, ultimately I feel that Garmin selected to stay behind the technology curve for the benefit of a few countries instead of leaping ahead. This problem is faced by every technology company on earth, and while I understand its tough to leave some markets untapped its even worse to lose the war. There are other companies that are coming out in the spring with this functionality (such as Bia). Garmin has two years of GTU10 experience to rock this functionality. And yet still completely missed the boat. If youre catering to high performance racers how many of those are going to take their cell phone with them during a race Cell Phone Integration: Theres just so many things in my mind that could have been done here. Why doesnt it allow pushing to Strava, Training Peaks, etc Why not allow 3rd party connectivity via Bluetooth to the Edge imagine the Strava app talking directly to the Edge unit Why cant two Garmin Connect mobile phones talk to each other ala race radios Why cant I search other peoples Garmin Connect routes, only my own Why cant I create workouts on the app Why dont you show my incoming text messages from people allowed by the Do Not Disturb feature I dont want to answer them I just want to see when my wife is urgently trying to get ahold of me. Again, so many possibilities. Overall, I feel like the phone integration is highly limited. It feels rushed, last second, and half-baked. The best analogy in my mind is of a college student who the night before a big project realized it was due, started working on it. He ended up copying someone elses work (in this case, previous units), and only changed a few things. There wasnt any original thought. At the end of the day, were talking three years for someone to think up kickass ideas. And virtually none of the things that people have been asking for were truly executed upon. Below is a comparison chart comparing the units in this category. Ive selected the units that are most comparable, and most likely to be compared. However, if you want to compare other units, simply go to the full product comparison page here. and you can mix and match units till your hearts content Again, to see products beyond these, simply use the full product comparison tool . Pros and Cons: As always, Id suggest that the below pros and cons is highly concentrated, and doesnt really cover all the details of the 12,000 words above. But, with that warning, here we go: 8211 Live Tracking works well 8211 New user interface is cleaner than Edge 500 8211 Easy uploading of rides via cell or PC 8211 Cell phone integration for access to workouts and courses 8211 Extensive data fields to choose from, most data fields of any device on market 8211 Bluetooth 2.1, not Bluetooth 4.0 (thus no Bluetooth Smart sensor support) 8211 The cell-phone integration seems rushed and half-baked 8211 The size of the Edge 510 is awkward, much larger than the previous Edge 500 8211 Lack of functional usable map display (just breadcrumb trail) while having plenty of screen space is frustrating 8211 Update At this point, if you8217re a power meter user, I would further not recommend this unit. The Edge 510810 currently have issues where they have power drops within the data set, making power meter collection useless on the device. With the current firmware (Aug 2013), I8217m seeing this as fixed best I can tell in my testing, and watching forums. General Beta FWIW FYI: Note that the unit I was using while a final device, was running beta software. As such, its plausible that features could change just slightly in between the time this was published and the unit you receive. Additionally, it means that things that worked for me, may break in future builds (yes, that happens). Finally, like any beta product, there were beta bugs I ran into. As always with pre-release products, I focus on functionality. If those bugs that I experienced are still there at the time of final release, Ill definitely note those accordingly. With that, thanks for reading. As always, feel free to drop comments or questions into the comments section below and Ill try and run down the answers Found this review useful Or just want a sweet deal Hopefully you found this review useful. At the end of the day, Im an athlete just like you looking for the most detail possible on a new purchase so my review is written from the standpoint of how I used the device. The reviews generally take a lot of hours to put together, so its a fair bit of work (and labor of love). As you probably noticed by looking below, I also take time to answer all the questions posted in the comments and theres quite a bit of detail in there as well. I8217ve partnered with Clever Training to offer all DC Rainmaker readers exclusive benefits on all products purchased. You can read more about the benefits of this partnership here. You can pickup the Edge 510 through Clever Training using the link below. By doing so, you not only support the site (and all the work I do here) but you also get to enjoy the significant partnership benefits that are just for DC Rainmaker readers. And, since this item is more than 75, you get free US shipping as well. Additionally, you can also use Amazon to purchase the unit or accessories (though, no discount on either from Amazon). Or, anything else you pickup on Amazon helps support the site as well (socks, laundry detergent, cowbells). If youre outside the US, Ive got links to all of the major individual country Amazon stores on the sidebar towards the top. As you8217ve seen throughout the review there are numerous compatible accessories for the unit. I8217ve consolidated them all into the below chart, with additional information (full posts) available on some of the accessories to the far right. Also, everything here is verified by me 8211 so if it8217s on the list, you8217ll know it8217ll work. And as you can see, I mix and match accessories based on compatibility 8211 so if a compatible accessory is available at a lower price below, you can grab that instead. As always, feel free to post comments or questions in the comments section below, Ill be happy to try and answer them as quickly as possible. Ive written up a ton of helpful guides around using most of the major fitness devices, which you may find useful in getting started with the devices. These guides are all listed on this page here. And lastly, if you felt this review was useful I always appreciate feedback in the comments below. Thanks The Power Meters Buyerrsquos Guidendash2016 Edition 606 responses Since it8217s bluetooth connection between the Edge and the phone it requires your races to be within bluetooth reception if you8217re going to leave it in the car With other word, yes you need to have it with you all the time. Hi Ray, do you know whether the current 510s still use Bluetooth 2.1 rather than 4 I have looked at the specifications provided by Garmin but they don8217t specifically say what version Bluetooth is inside. I was kind of hoping that Garmin had upgraded it since it8217s been over 2 years since its initial release. Do you know whether an altogether new version of the 510 is being planned for release any time soon Cheers. I gave up on my 510 in favor of the 800 hoping it would have less problem. This last ride it was turning off on its own. My route shows a straight line where I clearly was not riding in a straight line for 80 or so miles. The night before the ride the back light would not turn on. Then Saturday it starts working. The nav seemed to be working however it was not providing the prompts to turn. What computer would you recommend for long distance cycling, this last ride was a 600k. I do have a dynamo hub and use it to charge my Garmin and my phone when the light isn8217t on. That sounds like a corrupted file type problem, which are easy to fix actually. Corrupted files are usually the case of random shut downs and the like. Remove all your activity files, and course files (as well as any structured workouts). Then do a complete hard reset of the unit. If you can avoid putting back the files, that8217s ideal. Do the 5101000 have significantly better GPS reception because of the addition of glonass I8217m still happy with my 800 but I8217m noticing that it is losing signal more often when I8217m riding under tree cover (on road) than in the past. Thanks It8217s tricky. For some, GLONASS really helps. For others, not so much (and yet a small sliver of people it just completely hoses up). Typically it does help, but it8217s hard to quantify. I have an edge 800 but don8217t use maps. I would like to get the 510 so I can see incoming calls ect but would prefer bluetooth smart. When will garmin update edge 500 series to include this I have an ambit 3 watch and bluetooth smart hr strap so I want an edge that uses same bt smart. Note that the Edge 510 doesn8217t show incoming calls (nor the Edge 810 or Edge 500). And, to add insult to injury, I definitely wouldn8217t expect Garmin to support BT smart sensors at the moment (none of their devices do).

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